EDELIKATESY.CZ, ANEB ZE ŠPANĚLKA ROVNOU NA VÁŠ STŮL.

21.12.2020

Schválně - co se Vám vybaví, když se řekne Španělsko? Mně Barcelona a její pláž, živá a podmanivá hudba, slunce, notoricky známá ulice La Rambla, Salvador Dalí, Sagrada Familia, Park Güell - zahradní město Gaudího, a samozřejmě vynikající jídlo a pití, jako např. vychlazená sangria, těžké červené víno Rioja, báječné tapas, sušená šunka Jamon Serrano, pikantní Chorizo anebo paella s mořskými plody. 

Já Španělsko miluju a byla jsem tam asi 4-5x, z toho 3x v Barceloně. Tu prostě zbožňuju (a bodejť ne, když jsme tam měli s manželem naši úplně první dovolenou a na té další, taky v Barceloně, mě požádal o ruku!). Energie a živočišnost této země i lidí je neskutečně podmanivá, stejně jako jejich pokrmy. To jde koneckonců ruku v ruce. A díky e-shopu a navíc i kamenné prodejně eDelikatesy.cz (kterou najdete v Praze na ulici Vyšehradská 6, Praha 2), si mohu vůni chuť Španělska připomenout kdykoli se mi zachce.

A protože se považuju za labužníka, který toho má (co se Španělských pokrmů) mnoho nachutnáno, ráda bych se s Vámi podělila o pár kousků, které rozhodně stojí za to u eDelikatesy vyzkoušet. Navíc je vše perfektně zabaleno, zavakuováno, takže se nemusíte bát, že by se něco po cestě rozbilo nebo zkazilo!

Španělské prkénko pro romantický večer nebo na party!

Co mohu doporučit všemi deseti, je rozhodně sušená šunka Jamon Serrano Gran Reserva, které je neskutečně jemná a skoro se rozpouští na jazyku. Vemte jed na to, že jakmile ji budete mít na talíři, zmizí mezi prvními! Další dobrota, pod kterou se podepíšu, je salám Salchichon Cular Iberico, který je jemně kořeněný se stopy pepře. Ale nijak nepálí, jen je jím hezky ovoněný. Je sice trošku mastnější, ale tím, že je nakrájený na teňounké plátky, to vůbec necítíte :-) A nemůžu nevzpomenout na klasické Chorizo Iberico Cular, což je salámek dochucený česnekem a paprikou (proto zanechává červenou barvu). Veliká dobrota!

Nicméně sýry si také s ničím nezadají. Manželův oblíbený je ovčí sýr Manchego Curado (6 měs. zrání). Je velice jemný a má prostě svoji typickou chuť i vůni. A dokonce získal zlatou medaili na World Cheese Awards 2018, díky které se řadí mezi 78 nejlepších sýrů světa! Já zase miluju kozí, např. Barraqueňo Elvira Garcia. Je to chutí i vůní typický kozí sýr, který má okolo navíc ušlechtilou plíseň. Nicméně chuť zůstává příjemná a delikátní. Nakonec bych ještě ráda vyzdvihla kravské sýrové trio Besos Del Rey Silo. Pokud máte rádi opravdu chutově výrazné sýry jako romadur, tvarůžky apod., budete toto trio milovat.

A copak nám k takovému talíři chybí? No přece lahodné červené víno nebo osvěžující CAVA. Z červených vín mohu s čistým svědomím doporučit Sierra Cantabria, Tinto Seleccion Rioja. Víno má plnou chuť s jemnou tříslovinkou, ale i přes to je relativně svěží a plné chuti. Má nádherně rubínovou barvu a mohu směle říct, že se hodí ke všemu, co jsem doposud z pokrmů zmínila.

Pokud máte rádi šumivá vína, tak nešlápnete vedle s Cavou. My ochutnali Mont Marcal Brut Reserva a příště ho objednáme asi zase. Skvěle se nám trefilo do vkusu! Příjemná ovocná vůně, lehounce nasládlá chuť i barva nás baví!

Co bude na oběd?

eDelikatesy nenabízí jen šunky, salámy sýry apod. Najdete tady také těstoviny, koření, paštiky, lanýže, chipsy, suga, pesta, olivy marmelády, čokoládu a spoustu dalších výborných věcí!

Já minulý víkend dělala jejich těstoviny s rajčatovým sugem, které jsem lehce "vyšperkovala". Na másle jsem osmažila cibulku, přidala jsem na plátky nakrájený česnek, přidala jsem Sugo Pomodorini, což jsou cherry rajčátka v rajčatovém pyré a dochutila solí, pepřem, trochou cukru a sušenou bazalku (čerstvou jsem bohužel neměla). Panečku, to byla dobrota!!! Tuto omáčku jsem pak jen přidala na uvařené těstoviny a posypala strouhaným parmazánem. Přesně takhle těstoviny miluju! Občas přidávám i nakrájené černé olivy, to je taky dobrota. Manžel je v tomto dost nenáročný. On nejvíc miluje na těstoviny bazalkové pesto a parmazán, a je spokojený :-) Zkuste třeba toto Pesto alla genovese. Věřím, že bude chutnat!

Já objednala navíc tuto krásnou dárkovou sadu v barevném tubusu. Tubus ukrývá balíček těstovin, rajčatové sugo a krásnou dřevěnou vařečku/vidličku na těstoviny. Měla jsem s ním určité plány, ale bojím se, že si ho nechám :-D

Pokud někdo z vašich blízkých rád mlsá, koukněte se do sekce Dárkové balíčky - zde jistě najdete něco výborného!

Jak můžete vidět, eDelikatesy toho nabízejí opravdu hodně. Takže směle do toho! Vánoce jsou coby dup a Silvestr nepočká! Blýskněte se doma a vyšvihněte svému partnerovi/partnerce dokonalý talíř se španělskými delikatesami. Budete za hvězdu!

© 2017 MOMMY BLOG.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky